Apple Car projekt se dostal do slepé uličky, když odešel manažer inženýrství. Nejedná se o prvního takového zaměstnance.
Mark Gurman ze serveru Bloomberg v nejnovějším vydání zpravodaje Power On uvádí, že společnost Apple přišla o dalšího manažera z týmu pro samořízená auta „Project Titan“. Jedná se pouze o poslední odchod v prostředí, které se v Applu teď řeší.
Apple Car projekt bez důležitých lidí
Podle Gurmana nedávno po sedmi letech opustil společnost Joe Bass, který byl vedoucím programového řízení softwarového inženýrství v týmu automobilů Apple. Bass tuto změnu potvrdil na své stránce na síti LinkedIn. Bass je nyní ředitelem technického programového řízení ve společnosti Meta.
Gurman píše:
S Bassovým odchodem je pryč téměř celý tým řízení automobilů Apple, který fungoval ještě před rokem. Dave Scott, Jaime Waydo, Dave Rosenthal a Benjamin Lyon odešli na začátku roku 2021. Doug Field, který vedl tým automobilů, zamířil k odchodu v září. Michael Schwekutsch, který měl na starosti hardware projektu Apple, ho brzy následoval. Pak odešli špičkoví inženýři. Bass byl podřízen Fieldovi, než přešel pod Kevina Lynche, nového šéfa automobilového týmu Applu.
Gurman se domnívá, že rok 2022 je pro projekt Apple Car rokem, kdy se rozhodne, zda se něco stane, nebo ne. V listopadu Bloomberg uvedl, že Apple plánuje uvést samořídící elektromobil na trh již v roce 2025.
Apple interně plánuje uvedení svého samořízeného automobilu na trh do 4 let, což je rychleji než 5-7letý časový plán, který někteří inženýři plánovali na začátku tohoto roku. Načasování je však proměnlivé a dosažení cíle v roce 2025 závisí na schopnosti společnosti dokončit systém samořízení – což je v tomto časovém plánu ambiciózní úkol.
Bloomberg zdůrazňuje, že Lynchův směr pro Apple Car nespočívá v tom, že by se prostě vyrovnal stávajícím elektromobilům se samořídicími funkcemi, ale v tom, že přeskočí trh s elektromobily s vozidlem, které bude skutečně řídit samo sebe a své cestující.
Apple chce vytvořit plně automatizované řízení
V uplynulých několika letech tým společnosti Apple Car zkoumal dvě souběžné cesty: vytvoření modelu s omezenými schopnostmi samořízení zaměřeného na řízení a zrychlení – podobně jako většina současných vozů společnosti Tesla. Nebo verze s plnou schopností samořízení, která nevyžaduje zásah člověka.
Pod vedením nového vedoucího tohoto projektu – Kevina Lynche, vedoucího softwarového oddělení Apple Watch – se nyní inženýři soustředí na druhou možnost. Lynch prosazuje vůz s plně samořídicím systémem.
Problém je v tom, že po této zprávě přichází Apple o další a další zaměstnance tohoto projektu. Nyní si musíme počkat, jak se bude vyvíjet v následujících týdnech a měsících.