Apple TV+ předplatné si hodně uživatelů pořizuje jen kvůli konkrétnímu filmu nebo seriálu. Celková nabídka většinou netáhne.
Vydání populárního filmu Toma Hankse Greyhound zaznamenalo při uvedení na trh velký skok v počtu předplatitelů Apple TV+. Většina z nich se ale neudržela. Údaje byly shromážděny službou pro měření předplatitelů Antenna a zveřejněny na The Wall Street Journal.
Apple TV+ předplatné nenabídne mnoho
Apple TV+ zaznamenala při uvedení filmu Greyhound 10. července 2020 přibližně 60 000 registrací. Do tohoto počtu nejsou započítáni ti, kteří se přihlásili k bezplatnému dlouhodobému testování po zakoupení Apple produktu. Méně než 50 % těchto nových uživatelů zůstalo předplatiteli po uplynutí šesti měsíců od uvedení filmu. Rovných 30 % předplatitelů, kteří se zaregistrovali kvůli filmovému debutu, během prvních dvou měsíců odpadlo.
Společnost Apple není sama, kdo má potíže s udržením předplatitelů, kteří se přihlásí speciálně kvůli uvedení nového pořadu nebo filmu. Podobný trend byl zaznamenán při uvedení filmu Hamilton na Disney+ a při premiéře filmu Wonder Woman 1984 na HBO Max.
Všechny streamovací služby zaznamenávají každý měsíc odhlášku části amerických zákazníků a postupem času si přihlašují více uživatelů, než kolik jich ztrácejí. Podle analýzy dat společnosti Antenna však diváci, kteří se ke službě připojí hned po velké premiéře, mají tendenci odcházet výrazně rychleji než průměrný zákazník streamingu.
Pořady jako Ted Lasso mají potenciál udržet si předplatitele po delší dobu, protože jsou vydávány po týdnech, na rozdíl od filmů, které lze zhlédnout najednou.
Ostatní služby jsou na tom podobně
Streamovací služby, které si chtějí udržet zákazníky, musí neustále produkovat populární obsah, aby předplatitele zaujaly a aby platili měsíční předplatné. Pro streamovací služby je důležité, aby „měly každé čtvrtletí pár velkých filmů z kina, aby měly pocit, že jsou opravdu hodnotné.“ Řekl deníku The Wall Street Journal analytik společnosti Moffett Nathanson Michael Nathanson.
Společnost Apple nikdy neposkytla podrobnosti o tom, kolik má Apple TV+ předplatitelů, ale je pravděpodobné, že čísla budou daleko za populárními službami, mezi které patří Disney+, Hulu a Netflix. Zejména služba Disney+ zaznamenala od svého spuštění v listopadu 2019 neuvěřitelný úspěch a v listopadu měla tato streamovací služba více než 118 milionů předplatitelů.
Disney+, Netflix a Hulu mají mnohem rozsáhlejší nabídku obsahu, protože tyto služby zahrnují televizní pořady a filmy pocházející od externích produkčních společností a televizních sítí. Apple TV+ zahrnuje téměř veškerý původní obsah a není na trhu dost dlouho na to, aby si Apple mohl vytvořit významný katalog.
Údaje společnosti Antenna jsou shromážděny z aplikací třetích stran, které uživatelům pomáhají spravovat jejich e-mailové schránky nebo dodržovat měsíční rozpočet, a zahrnují informace od vzorku pěti milionů amerických uživatelů.