Apple Watch Ultra překonávají v popularitě Apple Watch SE. A to i přes svou několikanásobně vyšší cenu.
Podle nové zprávy společnosti Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) jsou hodinky Apple Watch Ultra i přes svou vysokou cenu výrazně populárnější než základní model Apple Watch SE.
Apple Watch Ultra na špici
Zpráva poskytuje podrobný pohled na to, jak si jednotlivé modely hodinek Apple Watch vedou na trhu. Hodinky Apple Watch Series 9, představené v září 2023 spolu s řadou iPhone 15, jsou od června 2024 nejoblíbenějším modelem z této řady. Získal 43 % z celkového prodeje hodinek Apple Watch ve Spojených státech, což z něj činí nejlepší volbu mezi zákazníky. S 19% podílem následovaly hodinky Series 8, které již Apple přímo neprodává, ale jsou stále dostupné prostřednictvím různých prodejců. Dohromady tyto dva modely tvořily téměř dvě třetiny všech prodejů hodinek Apple Watch v daném období.
Hodinky Apple Watch Ultra a Ultra 2, které představují high-endový segment řady, se na celkovém prodeji podílely 20 %. Navzdory pokročilým funkcím a prémiovému umístění mají modely Ultra menší podíl na trhu ve srovnání s high-endovými variantami jiných produktů Apple, jako je iPhone a iPad. Například prémiové modely v těchto kategoriích obvykle představují čtvrtinu nebo více celkových prodejů. Zpráva CIRP uvádí, že model Ultra 2 měl v červnu 2024 o něco vyšší podíl než původní model Ultra.
Hodinky Apple Watch SE měly 12% podíl na trhu. Tento model nadále přitahuje kupující, kteří hledají cenově dostupnější vstupní bod do systému Apple Watch, přesto je jeho zastoupení na trhu výrazně menší než u modelů vyšší třídy. Verze hodinek Apple Watch se značkou Nike, která je v podstatě variantou modelů Series 8 a 9, měla skromný 5% podíl na trhu.
Zdá se, že strategie společnosti Apple nabízet řadu modelů v různých cenových relacích odráží její přístup k iPhonu a iPadu. V chování spotřebitelů v těchto produktových řadách však existují některé pozoruhodné rozdíly. Zatímco prémiové modely iPhonu a iPadu často získávají větší podíl na prodejích, řada Apple Watch zaznamenává vyšší výkonnost u modelů střední třídy. Ze zprávy CIRP vyplývá, že modely Series 8 a Series 9, které jsou z hlediska ceny a funkcí umístěny jako střední třída, jsou pro spotřebitele obzvláště atraktivní, zatímco modely Ultra navzdory své vyšší ceně a pokročilejším funkcím oslovují menší část trhu. Levné modely Apple Watch SE a Nike oslovují ještě menší segment trhu.