S příchodem nového roku Apple spustil reklamní kampaň s příznačným názvem Start Something New.
Kromě toho, že se s její pomocí Apple snaží upozornit na to, jak jablečná zařízení mohou umělcům pomáhat při jejich tvorbě, je kampaň také zajímavá tím, že se neodehrává pouze v kyber prostoru, ale zákazníci se s ní mohou setkat i ve vybraných Apple Storech. Ty se totiž na čas proměnily v umělecké galerie, kde vystavované exponáty představují díla vytvořená pouze s pomocí Apple produktů. Oslovení umělci při jejich tvorbě využívali jak funkce předinstalovaných aplikací (např. panorama režim v aplikaci Fotoaparát), tak i programy třetích stran (např. iDraw, VSCO Cam nebo Waterlogue).
Tato nová kampaň nevybočuje z tradičního zaměření jablečných reklam. Narozdíl od obligátního zdůrazňování technických specifikací, se totiž Apple vždy snaží spíše zaměřit na to, jaký přínos mohou mít jeho výrobky v životě jednotlivce. Start Something New je ovšem ale i drobným odkazem do minulosti samotné firmy, neboť to byl právě Steve Jobs, kdo v kancelářích Cupertinské společnosti nechal rozvěšet fotografie svých oblíbených umělců ve víře, že budou IT inženýry inspirovat k tvorbě produktů rovnajících se uměleckému výtvoru. A tak stejně jako první Macintosh, i současné reprodukce uměleckých děl v kamenných Apple Storech jsou černobílé. Barevné varianty si může každý prohlédnout na webových stránkách samotné kampaně.
Zdroj: Cult of Mac