HomePod stále nemá na růžích ustláno. Poslední průzkum trhu ukazuje, že konkurenti v podobě Amazon Echo a Google Home vedou na plné čáře.
Podle posledních statistik, které zveřejnila analytická firma CIRP, je na americkém trhu něco přes 4 miliony chytrých reproduktorů HomePod. Dříve, než však může Apple slavit, je nezbytné podívat se na další čísla. A ta pro chytrý reproduktor Applu už nevyznívají nijak dobře.
Oficiální podpora HomePodu se rozšiřuje. Má namířeno do Číny a Hongkongu
Současný americký trh s chytrými reproduktory opět narostl a nyní se pohybuje okolo 66 milionů kusů. Apple si z tohoto koláče ukousl pouhých 6 %, což vychází na právě zmíněné čtyři miliony. Produkt z Cupertina tak stojí ve stínu svých rivalů od Amazonu a Googlu.
Oběma konkurenčním řešením se velmi daří. Amazon Echo má něco málo přes 70 % trhu a Google se svým řešením Home pak 24 %. Oba výrobci navíc nabízí pestré portfolio od levných řešení až po prémiové produkty spadající do kategorie jako HomePod.
Například Amazon Echo Dot a Google Home mini se dají sehnat už za 50 dolarů. A cena není vše. Oba chytří asistenti umí bohužel více, než Siri. Ta po svém výborném startu s uvedením dnes už stařičkého iPhone 4S jakoby nemohla chytnout druhý dech.
HomePod – chytrý asistent nebo prémiový reproduktor?
Alexa, chytrá asistentka Amazonu, se navíc nabízí jako platforma. Není tak vázána pouze na chytré reproduktory, ale své využití má i například v lednicích a dalším příslušenství v domácnosti. Google Assistant rovněž boduje, neboť zvládá oproti Siri kontextové příkazy. Tedy situace, kdy se doptáváte na informace k prvně položené otázce. Siri naopak většinou nechápe, že má navázat a pokračovat.
Zbývá tedy otázka, jaké má Apple se svým chytrým reproduktorem plány. Cupertino se při různých chvílích neopomene pochválit počty uživatelů Siri na iOS zařízeních. Na druhou stranu oficiální PR řadí HomePod spíše k prémiovým reproduktorům, než chytrým domácím asistentům.
Jakoby ani v Applu pořádně netušili, kam s ním.
Zdroj: 9to5Mac