Aplikace Facebook dostane čistší design, nové uživatelské rozhraní i logo. Změn doznají i Messenger, Instagram a WhatsApp.
Facebook se s novinkami vytasil skrze ústa generálního ředitele společnosti Marka Zuckerberga na konferenci F8. A není jich zrovna málo, přičemž se prakticky dotknout všech čtyř aplikací společnosti – Facebooku, Messengeru, Instagramu i WhatsAppu.
Aplikace Facebook
Facebook se „brzy“ dočká zásadních změn a to nejen z pohledu vizuálu. Ponese označení FB5, ztratí většinu své ikonické modré barvy a měl by mít přepracovaný systém karet. Společnost si od toho slibuje lepší orientaci v obsahu a my jí dáváme za pravdu, nyní je to totiž trošku peklo. Nová bude i ikona. Větší pozornost by zde měla být věnována skupinám, jichž jste účastníci.
Aplikace by se měla měnit postupně, jak moc rychle ono „brzy“ však přijde, možná nevědí ani zástupci sítě. Na webu je pak termín k dokončení změn uveden v rámci měsíců. Nemusíte se tedy bát, že by se aplikace či webové rozhraní změnilo ráz na ráz. Facebook nás na to bude postupně připravovat.
Aplikace Messenger
Facebook Messenger by měl být nejrychlejším nástrojem k zasílání zpráv. I proto jej chce společnost dostat jako aplikaci na operační systémy macOS a Windows a to rovnou i s podporou tmavého režimu a maximálně jej odlehčit. Razantně zlepšeno by mělo být i šifrování, aby se uživatelé už nemuseli bát o úniky dat, jako tomu bylo v minulosti.
Důležité je zde i to, že v aplikaci přibyde záložka Přátelé. V ní budou integrování všichni vaši přátelé z aplikací Facebook, Instagram a WhatsApp. Ve zkratce to znamená, že by vám mělo být jedno, jakou aplikaci používá váš přítel. Vy mu prostě napíšete z Messengeru a on vám odpoví z Instagramu nebo z WhatsApp. Tato funkcionalita se však očekává až začátkem příštího roku.
Aplikace Instagram
Instagram již nebude pouze vizuální. V budoucnu totiž budou jeho uživatelé moci vytvořit příspěvek, který nezačne fotografií ani videem ale textem nebo anketou. To je asi tak jediná novinka, která se týká běžného uživatele, další jsou totiž zaměřeny spíše na firmy. Ty budou moci prodávat inzerované produkty přímo z příspěvku.
[button type=“default“ color=““ target=““ link=“https://9to5mac.com/2019/04/30/facebook-design-change-ios-web/“]Zdroj[/button]