Reklamy v App Store už dnes nikoho nepřekvapí. Podle Applu jich je ale málo a už od 25. října se začnou objevovat v hojnějším počtu.
V e-mailu vývojářům minulý týden Apple oznámil, že od úterý 25. října se ve všech zemích s výjimkou Číny začnou na hlavní kartě Dnes v App Store objevovat reklamy. V sekci nazvané jako „Mohlo by se vám také líbit“ ve spodní části výpisu jednotlivých aplikací. Tam se budou ukazovat návrhy související s aplikacemi. Všechny reklamy v App Store mají modré pozadí a modrý štítek s nápisem „Reklama“.
App Store reklamy na více místech
Apple na svém webu, v sekci určené pro vývojáře, uvádí k reklamám v App Store toto:
Díky reklamě na kartě Dnes se vaše aplikace může zobrazit na viditelném místě na titulní stránce App Store – bude tak patřit k prvnímu obsahu, který uživatelé uvidí na začátku při spuštění aplikace App Store.
Je to poprvé, kdy budou moci vývojáři spouštět reklamy na kartě Dnes, kde se dosud zobrazoval pouze obsah vybraný redakcí App Store bez placeného umístění. A díky sekci „Mohlo by se vám také líbit“ budou nyní vývojáři moci propagovat své aplikace na stránkách jiných aplikací.
Právní expert Florian Mueller ve svém tweetu argumentoval, že reklamy v sekci „Může se vám také líbit“ jsou dalším prostředkem ke zvýšení efektivní sazby daně z aplikací, která nutí vývojáře kupovat reklamy na stránkách svých vlastních aplikací, aby se vyhnuli tomu, že ostatní od nich odlákají zákazníky.
Apple si pěkně namastí kapsu
Reklamy v App Store byly dříve omezeny na výsledky vyhledávání na základě klíčových slov a na sekci. S reklamami na kartě Dnes a v sekci „Mohlo by se vám také líbit“ bude nyní App Store nabízet další možnosti reklamy. Apple poprvé oznámil plány na rozšíření nabídky umístění reklamy v App Store v červenci.
V srpnu Mark Gurman z agentury Bloomberg uvedl, že společnost Apple chce v budoucnu téměř ztrojnásobit své současné příjmy z reklamy na nejméně 10 miliard dolarů ročně. Gurman uvedl, že kromě App Store plánuje Apple příští rok spustit reklamy na výsledky vyhledávání v Apple Mapách, zatímco tradiční reklamní bannery se již zobrazují v aplikacích News a Akcie.