Audio je stále na vzestupu. Clubhousu ale roste konkurence největších společností. Své si chce uzmout nejen Facebook, ale i Twitter.
Clubhouse si v poslední době získává velkou pozornost veřejnosti, protože tato nová sociální síť roste každým dnem víc a víc. V reakci na to prosakují první potvrzené informace, že Facebook už pracuje na konkurenci, zatímco Twitter a jeho Spaces rozšiřují svůj beta program právě ve snaze zpomalit růst Clubhousu.
Pokud nejste s tímto tématem obeznámeni, tak Clubhouse je novou sociální sítí, která je kompletně založena na zvukových chatech. Uživatelé v ní mohou vytvářet a připojovat se k místnostem, ve kterých několik lidí mluví v reálném čase, což lze určitým způsobem přirovnat k živému podcastu. Ostatně i náš Appliště podcast na něm každou středu vysíláme živě. Až poté jde do střihu a následně je nahrán na všechny distribuční kanály.
Kdo bude první? Facebook, Twitter, nebo někdo úplně jiný?
Poměrně nedávno jsme vás informovali o tom, že Clubhousu už roste plnohodnotná konkurence v podobě aplikace Fireside. O té z dílny Facebooku se zatím nevědělo, což se právě mění. Clubhouse získal v posledních týdnech velkou pozornost, a protože už je v něm přítomno mnoho influencerů, kteří síť aktivně využívají, přimělo to další společnosti jednat. Ty se tak nezajímají o koupi platformy, ale o budování vlastní. A to pokud možno ještě dříve, než se Clubhouse stane ještě populárnějším.
Jak uvádí New York Times, Facebook je jedním z těch, který bude usilovat o sesazení Clubhousu z pomyslného trůnu audio chatů. Zdroje pro NYT uvedly, že dokonce sám Mark Zuckerberg projevil o novou platformu pro zvukovou komunikaci zájem. V neděli se dokonce připojil k některým místnostem Clubhousu, aby mluvil o rozšířené realitě. Navíc není zcela vyloučeno, že novým titulem pod záštitou Facebooku bude právě Fireside.
S nárustem popularity „audio chatů“ rozšiřuje svou zvukovou funkci zvanou Spaces i Twitter. Ten k testování služby přizval další tři tisíce uživatelů, kteří se přidali k předchozí tisícovce vyvolených. Funkcionalita je přitom Clubhousu velice podobná, protože i zde můžete zakládat místnosti pro ostatní uživatele a komunikovat s nimi v reálném čase.
Zda uspěje v porážce Clubhousu Facebook nebo Twitter, je těžké soudit. Zatím je třeba mít na paměti několik věcí. Clubhouse je totiž k dispozici výhradně pro iOS, což mu rozhodně nepřidává, a navíc před připojením se do služby vyžaduje ta obdržení pozvánky od jiného uživatele už v síti přítomného. Pozvánky navíc fungují na základě telefonních čísel, což také není zcela ideální, protože tím síti umožníte přečíst si celý váš telefonní seznam.