Chytrý reproduktor HomePod se prodává jen ve vybraných zemích, také proto nejsou jeho prodeje kdovíjaké. I tak už ale zabírá své místo na trhu.
Chytrý reproduktor Applu si můžete koupit v USA, Velké Británii, Austrálii, Kanadě, Francii a sousedním Německu. Trh tedy není nikterak rozšířený. Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) odhaduje, že se mezi březnem a červnem letošního roku prodeje zdvojnásobily. Díky tomu Apple HomePod může zaobírat 6procentní podíl na trhu. Lídry jsou Amazon Echo, který má 70procentní podíl a Google Home s 24procentním podílem.
On i samotný trh s chytrými reproduktory je malý a jak Amazon, tak Google v něm mají před Applem značný náskok. To i díky znatelně nižší ceně a ostatně také větší otevřenosti. HomePod je úzce spjatý s ekosystémem Applu, přičemž však stále nevyužívá plného jeho potenciálu. To by se však mohlo změnit s některou z budoucích aktualizacích jeho softwaru.
- Apple uvedl reklamu na Apple Music. V hlavních rolích jsou HomePod a DJ Khaled
- Google Home Mini je chytrý reproduktor, který vás na slovo poslechne
- Přijde letos levnější HomePod? Je to dost dobře možné
Amazon Echo 50, Apple HomePod 349
Amazon Echo se dá koupit i za méně než 50 dolarů, přičemž většina jeho majitelů má ve své domácnosti dvě až čtyři tato zařízení. Oproti tomu Apple HomePod stojí 349 dolarů. Chcete-li stereo od Applu, musíte zaplatit 700 dolarů. A to je hodně.
Jak se vůbec na segment této elektroniky díváte vy, naši čtenáři? Investovali byste do HomePodu, kdyby se u nás prodával a byla zde jeho plná podpora? Nebo jej vidíte jen jako předražený pokus Applu o proniknutí do nového segmentu trhu? Našli byste pro něho ve svém domově vůbec nějaké uplatnění? Napište nám to do komentářů pod článek.
Zdroj: 9to5mac.com