Android je sice rozšířenější než iOS, jeho uživatelé však nejsou tolik ochotni platit za obsah. Hry v App Store tak přinášejí vývojářům o 48 procent více zisku.
Analýza čtvrtletních výsledků společnosti Sensor Tower pro 100 největších vydavatelů v App Store a Google Play tvrdí, že se napříč obchody a různými tituly utratilo 130 milionů dolarů. 84 milionů přitom vydali uživatelé iOS zařízení, 51 milionů pak ti s Androidem. V dlouhodobém hledisku rostou oba obchody, ale i tak má App Store stále razantní náskok. Tomu za 5 let vzrostly tržby o 291 procent, obchodu Google Play pak o 289 procent.
Hry v App Store × hry v Google Play
Jednoznačně nejvíce vydělávají hry. V App Store za ně (či v nich) během prvního čtvrtletí roku 2019 jejich hráči utratili na 70 milionů, v Google Play to bylo milionů 48. V tomto ohledu tedy také rostou oba obchody, i když je mezi nimi stále 48procentní rozdíl. V dlouhodobém hledisku tak Google Play roste mírně rychleji a to o 30,2 procenta, App Store pak o 27,9 procent.
Průměrný zisk největší stovky vydavatelů se meziročně navýšil o 12,6 procent v Google Play a o 9,8 procent v App Store. Spíše, než že by se uživatelé Androidu naučili více utrácet za dodatečný obsah, se dá spíše soudit, že nárůst má na svědomí stále větší počet aktivních zařízení. Do průzkumů navíc nejsou zahrnuta data z Číny.
[button type=“default“ color=““ target=““ link=“https://appleinsider.com/articles/19/06/18/app-store-continues-to-vastly-outpace-google-play-in-consumer-spending“]Zdroj[/button]