iPhone 16 Pro Max se v porovnání fotoaparátů s nejnovějším telefonem od Google Pixel 9 Pro XL jeví jako vítěz.
Přestřelka fotoaparátů iPhone 16 Pro Max vs. Pixel 9 Pro XL, která proběhla v různých vnitřních i venkovních světelných podmínkách, ukázala, že iPhone je vítězem, i když s poměrně malým náskokem.
iPhone 16 Pro Max vs. Pixel 9 Pro XL
Možná nebudete mít takový dojem, když začnete článek číst, protože vlajkový smartphone s Androidem od Googlu se hned na začátku ujímá vedení …
U nejnovější řady iPhone 16 kladl Apple téměř stejný důraz na schopnosti fotoaparátu jako na umělou inteligenci – ovládání fotoaparátu je letos nejviditelnějším hardwarovým rozdílem.
To není překvapivé, protože mnozí z nás považují své iPhony v první řadě za kapesní fotoaparáty a až poté za kapesní počítače. Totéž samozřejmě platí i pro smartphony s Androidem, takže fotografování je klíčovým bojištěm.
Porovnání fotoaparátů
Andrew Lanxon ze CNETu se vydal na prohlídku skotského Edinburghu, aby oba přístroje porovnal. Aby to bylo spravedlivé, použil na každém z nich výchozí aplikaci Fotoaparát s výchozím nastavením.
U první sady venkovních podzimních snímků v den, který vypadá pro město jako typicky zamračený, dává Pixelu výhodu na základě teplejších a živějších barev.
Hned je vidět, že tyto barvy jsou na Pixelu teplejší a živější, přičemž snímek z iPhonu vypadá ve srovnání s ním trochu fádně a studeně […] A totéž platí i při pětinásobném přiblížení, kdy Pixel poskytuje odvážnější a teplejší tóny.
Při pohybu v interiéru však iPhone získal náskok a jeho obraz je jasnější a živější.
Stejný příběh se opakoval, když jsem přepnul na ultraširokoúhlý objektiv, přičemž obraz iPhonu vypadal jasně a barevně a obraz Pixelu byl celkově dost plochý.
iPhone také zvítězil, pokud jde o panoramatické snímky.
Pixel má sice aktualizovanou funkci panoramatického snímání, ale obecně mi přišla jako zklamání. Nejde jen o to, že zde vytvořil plošší obraz než iPhone, ale také o to, že mi jeho způsob spojování statických snímků dohromady ztěžoval vycentrování pohledu. Metoda „zametání“ panoramatu v iPhonu mi umožnila začít a ukončit proces snímání přesně v těch bodech, které jsem potřeboval k získání rovnoměrného pohledu.
iPhone také nabízel menší hloubku ostrosti, což umožnilo vytvořit příjemnější snímek na omezeném prostoru.
Zpracování snímků Apple je dlouhodobě známé tím, že lépe než většina chytrých telefonů zachovává světlé body, a ani zde to nebyla výjimka.
Snímek Pixelu je celkově o něco světlejší než snímek iPhonu, ale to není celý příběh. Při přiblížení je také vidět, že Pixel tento neonový nápis zcela vymazal a zredukoval ho na prázdný bílý čtverec. iPhone odvedl mnohem lepší práci při vyvažování světel a udržel nápis dokonale pod kontrolou.
Lanxon výrazně preferoval zpracování modrého nebe v záběru iPhonem.
Noční režim fotoaparátu Pixel uměle zesvětlil stíny v této pouliční scéně natolik, že celý snímek vypadá dost nepřirozeně. Naproti tomu iPhone zachoval mnohem realističtější stíny spolu s jemnějšími tóny oblohy, takže jeho snímek je pro mě jasným vítězem.
Podle něj byla soutěž velmi těsná, ale vítězem musel vyhlásit fotoaparát iPhone 16 Pro Max.
Celkově musím říct, že dávám přednost snímkům z iPhonu, které mají tendenci vypadat přirozeněji, a proto mi poskytují lepší základ pro vlastní úpravy. Je tu samozřejmě otázka fotografických stylů iPhonu, které poskytují velký prostor pro úpravu snímků ještě před jejich pořízením. Velmi rád jsem je používal – zejména černobílý režim s vysokým kontrastem – a tento druh estetického přizpůsobení považuji za klíčovou oblast, která u Pixelu chybí.
Podívejte se na celý článek a prohlédněte si fotografie na vlastní oči.