iPhone je v USA nejpopulárnějším telefonem mezi teenagery. Více jak třetina dospívajících pak vlastní Apple Watch.
Podle údajů, které dnes sdílela investiční společnost Piper Sandler ve svém pololetním průzkumu mezi dospívajícími, je iPhone od Apple i nadále nejoblíbenějším chytrým telefonem mezi dospívajícími. Telefon iPhone vlastní 87 procent dotázaných teenagerů, přičemž 88 procent z nich očekává, že iPhone bude jejich dalším telefonem. Průzkum probíhal v USA.
Počet majitelů iPhonu mezi dospívajícími se od loňského roku nezměnil, ale za posledních deset let zájem o iPhone mezi dospívajícími prudce vzrostl. Ještě v říjnu 2013 uvádělo 55 % teenagerů, že vlastní iPhone, zatímco 24 % mělo zařízení se systémem Android.
Apple Watch jsou stále populárnější
Vlastnictví hodinek Apple Watch také roste, i když pomaleji. Hodinky Apple Watch vlastní 34 % dotázaných teenagerů, loni to bylo 31 %. 10 procent dospívajících uvedlo, že si hodinky Apple Watch plánují koupit v příštích šesti měsících, což je pokles oproti 16 procentům na podzim 2022. Nejoblíbenější značkou hodinek byla společnost Apple, která porazila značky Rolex, Casio, Garmin a Cartier.
Nejčastější platební aplikací pro teenagery byla Apple Pay, kterou v posledním měsíci použilo 42 % z nich. Apple Pay porazila aplikace Cash App (27 procent), Venmo (20 procent) a PayPal (10 procent).
Spotify stále v čele
V kategorii streamování hudby Apple nedominoval, skončil na druhém místě za Spotify. Sedmdesát procent dotázaných teenagerů uvedlo, že jako hudební službu používá Spotify, zatímco Apple Music využívá jen něco málo přes 30 procent. Za službu Spotify platí 46 procent dospívajících, zatímco za Apple Music jen 30 procent.
Společnost Piper Sandler se teenagerů ptala také na službu iCloud Private Relay, jejíž používání v druhé polovině roku 2023 prudce vzrostlo. 37 procent dospívajících uvedlo, že službu iCloud Private Relay (Soukromý přenos) používá, a dalších 17 procent uvedlo, že mají zájem ji v příštích šesti měsících používat. Na začátku letošního roku používalo službu, která však vyžaduje iCloud předplatné, pouze 24 procent dospívajících.
Průzkumy mezi dospívajícími se provádějí dvakrát ročně a společnost Piper Sandler vydává tyto zprávy již více než 10 let. Letošní podzimní zprávy se zúčastnilo 9 193 dospívajících v průměrném věku 15,7 let ve 49 státech USA.