iPhone v USA zažívá horší časy a Android telefony jsou úspěšnější. Proč uživatelé přecházejí na konkurenční mobily?
Podle nové zprávy společnosti Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) klesl podíl nových aktivací iPhonu na nejnižší úroveň, jaká nebyla na americkém trhu s chytrými telefony zaznamenána za posledních šest let.
Apple je na ústupu
Společnost CIRP sice konstatuje, že instalovaná základna chytrých telefonů společnosti Apple je vyšší než počet zaznamenaných aktivací, ale podle údajů klesl podíl společnosti Apple na počtu nových aktivací iPhonů za poslední rok ze 40 % na 33 %, což naznačuje odklon od vyšších podílů na trhu, kterým se společnost Apple těšila v předchozích letech.
V minulosti, v době, kdy převažovali konkurenti jako Blackberry a telefony s Windows, se podíl aktivací iPhonu pohyboval kolem jedné třetiny. Tento podíl se postupně zvyšoval až do prvního roku pandemie COVID-19, kdy různé faktory přispěly k prudkému nárůstu počtu aktivací. Zdá se však, že podíl iPhonů se vrátil ke svému dlouhodobému průměru a dvě ze tří nových aktivací chytrých telefonů nyní pocházejí ze zařízení se systémem Android.
iPhone má delší životnost a doplácí na to
CIRP předpokládá, že pokles je způsoben vyšší cenou moderních chytrých telefonů a také delší životností. Zatímco inovace se zpomalily, došlo k přechodu od dvouletých dotovaných nákupů k transparentnějším nákupním plánům, což přimělo spotřebitele, aby si svá zařízení ponechali déle. Zdá se, že tento trend ovlivňuje prodeje iPhonů výrazněji než prodeje zařízení se systémem Android, což naznačuje, že společnost Apple bude možná muset upravit svou strategii, aby znovu získala dynamiku trhu.
Zpráva pokrývá dvanáctiměsíční období končící vždy ve čtvrtletí a obsahuje údaje ze čtvrtletního průzkumu CIRP mezi zákazníky mobilních telefonů. Cílem tohoto přístupu je podle firmy odstranit sezónní výkyvy, které jsou obvykle spojeny s uvedením nových zařízení na trh a s prodejem o prázdninách, a poskytnout tak jasnější pohled na trvalé trendy.