Jenom třetinu ze všech iPhonů v USA tvoří modely uvedené na trh před rokem 2014. Který z nich je ten nejoblíbenější?
Společnost Consumer Inteligence Research Partners (CIRP), která se věnuje výzkumům na poli obchodu a marketingu, uveřejnila svůj odhad, podle kterého bylo na konci měsíce září tohoto roku (tj. konec třetího čtvrtletí) v USA prodáno a využíváno více než 101 milionů iPhonů. Zajímavý údaj představuje informace o tom, že dvě třetiny celého objemu tvoří modely uvedené na trh v letech 2014 a 2015. Konkrétně se jedná o iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s a iPhone 6s Plus.
CIRP odhaduje, že je v oběhu 58 milionů iPhonu 6 a 6 Plus a čtyři miliony tvoří zařízení nejnovější generace. U posledního čísla je nutné si uvědomit, že data se vztahují ke konci září 2015, kdy byl iPhone 6s a 6s Plus v prodeji pouze pár dní.
Z ošklivého káčátka královnou
To, jak moc je iPhone 6 a 6 Plus opravdu oblíbený, je dobře vidět ve srovnání s jeho předchůdcem iPhonem 5s, kterého se od září 2013 (kdy byl uveden na trh) do září 2014 prodalo pouhých dvacet osm milionů kusů.
Je vidět, že i když iPhone 6 sklidil při svém uvedení na trh velkou kritiku útočící na příliš velký displej, vystouplou čočku fotoaparátu, plastové proužky na zadní straně telefonu a v neposlední řadě zde byla také aféra bendgate, tento model si dokázal najít své zákazníky, a nakonec jich je o poznání více než v případě poměrně nekontroverzního iPhonu 5s.
Útok na androidisty
Méně pozitivní informací, která z odhadu CIRP vyplývá, je pro Apple skutečnost, že se zpomaluje přírůstek nových zákazníků, kteří si pořídili svůj první iPhone. Zatímco ve čtvrtém čtvrtletí 2013 se jednalo o 17 % nových zákazníků, ve třetím kvartálu 2014 to už bylo pouze 6 % a přesně o rok později 4 %.
To, že Apple si je vědom toho, že trh s iPhony se v USA začíná nasycovat, je vidět i na krocích, které tato společnost podnikla v nedávné době. Jedná se o vydání aplikace Move to iOS, o program podporující majitele Androidu ke koupi iPhonu a o stránku s informacemi o přechodu na iOS.
Další zajímavou informací vyplývající z uvedených informací je to, co už všichni tak nějak dávno tušíme, že velká část majitelů iPhonů upřednostňuje nejnovější modely, a že starší modely jsou rychle vyměněny za nejaktuálnější novinku. Otázkou tak nyní je, zda se Applu podaří přesvědčit i majitele telefonů bez nakousnutého jablka, aby si pořídili iPhone, a zařadili se tak mezi zákazníky, kteří si v budoucích letech budou znovu a znovu pořizovat nejnovější model iPhonu.
Zdroj: MacRumors