Vývojáři z Beamdog studia se po Baldur’s Gate, jeho druhém dílu a Icewind Dale, vrhli na další legendu. Už za chvíli se můžeme těšit na nejdivnější RPG všech dob – Planescape: Torment.
A to samozřejmě rovnou v jeho rozšířené edici. Vývojáři na ní pracovali s Chrisem Avellonem, vedoucím designerem původního titulu, a to hlavně proto, aby zachovali maximum z původní myšlenky, ale zároveň hru modernizovali a přizpůsobili nejen době, ale i náročným hráčům.
Být mrtvý je docela pech
Originální příběh mrtvého světa a všemožných jeho dimenzí vyšel už roku 1999 a sbíral ceny, kde mohl. Může se tak pyšnit nejlepším titulem roku v žánru RPG, a mnozí hráči jej díky své atmosféře považují za nejlepší RPG titul vůbec. Mohou za to nejen divoké scenérie, skvělý doprovodný soundtrack, ale i barvité charaktery.
Těm vévodí hlavní hrdina, který si ne a ne vzpomenout ani na vlastní jméno. To, že je mrtvý, je pak už vedlejší, mrtvé je totiž všechno kolem vašeho společníka – levitující lebkou Morteho nevyjímaje. Spolu (a s mnohými dalšími) se vydáváte prozkoumat všechna zákoutí tajemného města Sigil a přilehlých planet.
Planescape: Torment je RPG se silnými adventurními prvky. Herní prostředí hry je formováno morbidní tematikou s filosofickým podtextem, na kterém je postaven příběh. Děj se odehrává ve fiktivním světě Planescape. Objektivně lze říct, že podle ohlasů kritiky, recenzentů i hráčské komunity (průměrná hodnocení se pohybují kolem 98% na českých i zahraničních serverech) se jedná o jednu z nejlépe hodnocených her historie, která však, přes své nesporné kvality v porovnání se stejně kvalitními protějšky, zůstala nedoceněna.
Herní dobrodružství začíná ve chvíli, kdy se bezejmenný hrdina probouzí na pitevním stole v márnici, znetvořený a se ztrátou paměti. Po seskočení ze stolu je osloven prostořekou, levitující lebkou zvanou Morte. Ta mu po krátké konverzaci přečte některá tetování na jeho těle. Tyto klíčové informace se stanou prvními indiciemi velkého pátrání po ztracené identitě bezejmenného hrdiny. Příběh je vypracován do nejmenších detailů a s trochou nadsázky by se dal přirovnat k lidskému osudu. Kvalitu příběhu podtrhuje i fakt, že se jej několik na sobě nezávislých autorů pokusilo vydat knižně.
Zdroj: Wikipedie
Novinek příliš nečekejte
Původní Torment poskytuje více než 50 hodin čistého hraní. To vám nabídne i jeho rozšířená edice, která je rozšířená vlastně jen o grafickou stránku hry. Více detailů přináší i lepší pohled na morbiditu celého světa, vyjma toho se ale nevylepšilo nic moc. Nové úkoly, módy ani položky inventáře nečekejte. Byla remasterována hudba, přibylo přibližování a oddalování herní plochy a přibyl výpis informací při boji.
V konečném důsledku to nemusí nijak vadit. Protože je hra natolik unikátní, každý zásah do jejího konceptu by se stejně minul účinkem. Na platformy macOS, Linux a Windows vyjde titul již 11. dubna, předobjednat si jej za 19,99 dolaru můžete už nyní, a to přímo u vývojářů Beamdog, na Steamu nebo gogu.
Později bude Planescape: Torment Enhanced Edition dostupný i v Mac App Store, a to za stejnou cenu. Dočkají se jej také uživatelé tabletů a telefonů s Androidem i ti, již vlastní iPad. Na mobilních platformách je cena stanovena na polovičních 9,99 dolaru, dostupnost však známá zatím není.
Planescape: Torment Enhanced Edition bude dostupný na macOS, Linux, Windows, Android i iOS.
Doufejme tedy, že se nebude opakovat scénář jako v případě rozšíření Baldur’s Gate o datadisk Siege of Dragonspear, kterého jsme si na iOS měli již rok užívat, a zatím je stále (a možná napořád) v nedohlednu.
Protože je Planescape hodně ukecané RPG, nabídne několik lokalizací. Na své si přijdou ti, již vládnou angličtinou, francouzštinou, němčinou, polštinou a korejštinou (pouze titulky). Protože ale i Baldur dostal v jedné z aktualizací češtinu, je možné, že se jí dočkáme i zde. Příliš nadějí si ale nedělejme. Bez výborné znalosti jednoho z jazyků si bohužel příliš nezahrajete.
Zdroj: Beamdog, Planescape