Rádi byste se dozvěděli, co stojí za úspěchem Applu? Proč zrovna tahle firma má tolik fanoušků a zastánců i přesto, že nevyužívá žádných „mimozemských“ technologií? Kniha Šíleně jednoduché od Kena Segalla vám na to odpoví.
Když jsem posuzoval knihu, jestli není jen další v řadě a jestli má cenu si ji přečíst, udělal na mě dojem samotný autor Ken Segal. Je to člověk, který velice úzce spolupracoval se Stevem jako kreativní ředitel agentury vytvářející reklamní kampaně. Propagovali Apple jako značku i jeho výrobky. Ken se za několik let spolupráce naučil od Steva spoustu věcí. Pracoval však nejen pro Apple, ale i pro IBM, Intel, Dell a třeba BMW. V knize srovnává jaká byla situace v Applu, a proč není populárnější firmou třeba Intel nebo Dell.[quote align=“center“ color=“#999999″]„Lidské bytosti jsou podivné. Poskytnete jim jednu myšlenku a budou přikyvovat. Dejte jim těch myšlenek pět a budou se nerozhodně drbat ve vlasech. Nebo ještě hůře, zapomenou, že jste jim vůbec něco řekli.“ (úryvek z knihy)[/quote]Kniha cílí na lidi, kteří mají podnikavého ducha. Jde o principy, ne o návod. Využijete je nejen pro marketing, ale ve všech oblastech podnikání. Obsah je prokládán spoustou historek, které čtení neustále oživují. Není zde jediný náčrt nebo ilustrace, tudíž kniha obsahuje 200 poctivých stran textu. Po dlouhé době je to dílo, které čtu v papírové podobě. Nebylo by od věci říci, že díky tvrdým deskám se kniha nepokrčí, jen není moc šikovný klasický lesklý přebal, který se neustále „vysvléká“. Celkově kniha působí čistě a minimalisticky, přesně jak popisuje.
Při čtení odhalíte 10 způsobů myšlení. Každá kapitola začíná slovem „Myslete…“ a pokračuje například „minimalisticky“, „akčně“, „lidsky“, atd. Na konci knihy je krátké shrnutí základních principů každé kapitoly. Dozvíte se, co znamená Jobsova otočná věž nebo jak využíval svoji hůl jednoduchosti. Osobně mě zaujal úsek o tom, jak vzniklo legendární „i“ před názvem každého výrobku.[quote align=“center“ color=“#999999″]„Zatímco Steve pilně zjednodušoval, zbytek průmyslového odvětví se ubíral opačným směrem.“ (úryvek z knihy)[/quote]Pokud byste měli o knihu zájem, najdete ji na Albatros Media, který nám ji daroval.
Nakonec kniha vybízí „Myslete jinak“.
[message_box title=“SLEVA PRO NAŠE ČTENÁŘE!“ color=“blue“]Pro všechny naše čtenáře připravilo nakladatelství Albatros slevu ve výši 25% + poštovné zdarma na knihy o Stevu Jobsovi a Apple! Stačí, když při objednávce zadáte kód: 5825514544. Přehled všech knih, na které se sleva vztahuje, naleznete zde. Sleva je platná do 31.3.2013.[/message_box]
Využil jsem. Díky.