Technici v Apple Storech se musí přizpůsobit nové prodejní taktice Applu. Místo opravy zařízení tak nabízí nákup nového produktu.
Apple po svých posledních čtvrtletních finančních výsledcích přiznal, že iPhonům se moc nedaří. A to i přes to, že šlo o finančně velmi úspěšné čtvrtletí. Jenže na celý trh se smartphony dopadla krize, částečně způsobená i jeho nasycením. Žádné odvětví neroste donekonečna a zdá se, že chytré telefony narazily na svůj strop.
V Cupertinu tak přemýšlí, jak s menšími prodeji bojovat. Apple se snaží pomalu přesouvat do sektoru služeb, který utěšeně roste. Jenže než budou příjmy z Apple Music a připravovaných služeb tvořit většinu, musí stále spoléhat na tahouna v podobě telefonu iPhone.
Na vybraných zahraničních trzích proto probíhá cílená marketingová kampaň. Apple v ní propaguje výkup zařízení na protiúčet. V Apple Store vykoupí váš starší iPhone a vy si pak můžete doplatit zbytek ceny modelu iPhone XR nebo iPhone Xs.
Další strategií je zlevnění modelu iPhone XR například v Číně nebo Japonsku a to i přes tvrzení, že jde o nejúspěšnější a neprodávanější model minulého roku. Management firmy tedy sází na jednu pobídku za druhou.
Nejnovější taktikou pak je přímé nařízení technikům servisů a tzv. „Genius Bar“ pracovníkům, aby místo pozáruční opravy zařízení nabízeli nákup nového modelu. Informace navíc pochází od velmi spolehlivého zdroje. Tím je Mark Gurman ze serveru Bloomberg, který se proslavil přesnými úniky před několika Apple Keynote a odhalením několika produktů do nejmenších detailů.
Technici nebo prodejci?
Svými zkušenostmi nové prodejní metody potvrzuje i redaktor magazínu 9to5Mac Chance Miller. Tomu přestával fungovat jeho iPhone Xs Max, a proto se rozhodl vyhledat pomoc technika v Apple Store.
Po vysvětlení situace, že zařízení se samovolně vypíná a nenastartuje i několik hodin, požádal zaměstnankyni Applu o radu co dále. Ta s úsměvem odvětila, jestli by nechtěl zvážit upgrade na nový model. Zaražený Miller se dotázal, zdali mají na prodejně novější modely, než je jeho iPhone Xs Max?
Apple zkoušel podobné praktiky už v minulosti, ale vždy od nich z dlouhodobého hlediska upustil. Jenže prodeje iPhone očividně opravdu nenaplňují očekávání nejen manažerů firmy, ale také akcionářů.
Bohužel, Cupertino tak poškozuje i vlastní image. Na jednu stranu chce bojovat s nadbytečným elektronickým odpadem, na druhou stranu se vás z důvodu zisku snaží přesvědčit k nucenému nákupu nového zařízení.
Zdroj: 9to5Mac
Kazdy iPhone Xs Max je este v zaruke, ved sa predava len pol roka.
Ale tie ceny Applu za opravy su tak vysoke, ze je lepsie objednat display alebo baterku z Ciny a skusit si to sam opravit alebo dat do neoficialneho servisu. Apple velmi tlaci zakaznikov, aby aj pri malej vade kupovali nove zariadenie.