Uživatelé iPhonů se překvapivě moc nezajímají o některé ostatní Apple produkty. Místo Macu, Apple TV a HomePodu často volí konkurenci.
iPhone selhal jako vstupní brána pro Mac, Apple TV a HomePod. Pro více než 50 % uživatelů iPhonu je lepší pořídit konkurenční produkt. Výrazně lepší výsledky v tomto ohledu zaznamenaly iPad, Apple Watch a AirPods. Ukazují to výsledky průzkumu Consumer Intelligence Research Partners (CIRP).
Uživatelé iPhonů často nevolí podle značky
Výzkum CIRP se snažil zjistit, do jaké míry si uživatelé iPhonu koupili jiná Apple zařízení. Ukazuje se tak, jak se Applu daří prodat celou svou produktovou řadu svým klíčovým zákazníkům.
Studie zdůraznila kontrast mezi osobními počítači a tablety pro většinu majitelů iPhonů. Zatímco téměř všichni uživatelé iPhonu mají počítač, pouze 41 % těchto osob má počítač Mac. Většina z nich má místo toho zařízení se systémem Windows nebo Google Chrome. Na druhou stranu z uživatelů iPhone, kteří mají tablet, 84 % vlastní iPad.
Apple Watch a AirPods také zaznamenaly značný příjem od majitelů iPhonu. Ze dvou třetin majitelů iPhone, kteří mají chytré hodinky, tři čtvrtiny z nich mají Apple Watch. Podobně 40 % uživatelů iPhonu má skutečná bezdrátová sluchátka a více než polovina z nich jsou AirPods.
Apple zaznamenal u stávajících uživatelů iPhonů nejmenší úspěch s Apple TV a „HomePodem. 69 % majitelů iPhoneu má zařízení pro streamování televize, jako je Google Chromecast, Roku a Amazon Fire TV, což je více než těch, které mají chytré hodinky, ale pouze jedna čtvrtina z nich jsou zařízení Apple TV.
Stejně tak ze 45 % uživatelů iPhonů, kteří mají chytrý reproduktor, má jen 21 % HomePod. CIRP poznamenal, že HomePod má nejnižší penetraci do populace kupujících iPhone a také nejnižší podíl vlastnictví v kategorii ze všech šesti produktů analyzovaných ve studii.
Celkově se společnosti Apple podařilo prodat mobilní zařízení stávajícím majitelům iPhonu, včetně iPadů a přímého příslušenství iPhone, jako jsou AirPods nebo Apple Watch, ale společnost se snažila přimět většinu ke koupi počítačů Mac a domácích zařízení, jako je Apple TV a HomePod.
CIRP svá zjištění založila na průzkumu přibližně 900 zákazníků Applu ve Spojených státech, kteří si po dobu dvanácti měsíců končící v červnu 2021 zakoupili iPhone.