Kupodivu iPady a iPhone XR vládly vánočním prodejům společnosti Apple. iPad obsadil hned čtyři příčky nových aktivací, iPhone XR je pátý.
Společnost Localytics provedla analýzu nových aktivací iOS zařízeních, na kterých se promítly letošní vánoční prodeje. Data ukazují, že nejvíce táhly iPady představené v loňském roce, s velkým překvapením se však v žebříčku ukazuje i iPad mini 4. Páté místo žebříčku pak náleží iPhonu XR.
Prodeje, respektive aktivace, 9,7palcového iPadu 6. generace vylétly o celých 219 procent oproti předchozím třem týdnům. Za úspěchem stojí různé zvýhodněné akce prodejců, jakými jsou Amazon, Target nebo Walmart. 125 a 99procentní nárůst zaznamenaly i nové iPady Pro. Lépe si vedl ten 11palcový.
iPad mini není mrtvý
Mezi obě podzimní novinky se ale vklínil nejmenší dostupný iPad, kterým je iPad mini 4. generace. Jeho 108procentní nárůst prodejnosti potvrdil, že je o tento model stále zájem, i když nebyl již po celé tři roky inovovaný. Možná se ale dočkáme už v letošním roce.
Aktivace iPhonu XR se zvýšila o 88 procent, což z něho činilo nejlépe prodávaný iPhone nejen během letošních Vánoc, ale i v posledních třech vánočních sezónách. A pak že se jedná o prodejní propadák. Špatně si rozhodně nevedl ani iPhone Xs, jehož aktivace se zvýšily o 49 procent.
Prodejní úspěch iPhonu XR pak znamenal navýšení jeho podílu mezi vlastníky telefonů iPhone na 1,83 procenta. Stále má ale rezervy, protože iPhone Xs Max se může už chlubit 3,15procentním podílem. Největší zastoupení mezi uživateli má stále iPhone 7 s 15,91 procenty.
Zdroj: AppleInsider.com